Studdveckan (Från helvetet)

Då har jag börjat jobba på Lanzarote på riktigt! Den första veckan var en så kallad studd-vecka och den veckan var… Speciell…..

Våra veckor börjar på fredagar, då det är då våra gäster åker/kommer med sina flyg och redan första dagen har vi en sjuk guide, plus flyg försening! Ingen super start på veckan kanske, men inte kan det väll bli värre? Sedan vart en till guide sjuk, och sedan två gäster på sjukhus….. Vi hade vad man på ren svenska kallar för full upp! Men vi skötte det riktigt bra! Så efter att ha följt med som ett spöke och bara observerat allt ifrån hur transfern fungerar, till att följa med Maria på våran ötur. Sedan när veckan gått ska jag alltså börja. Och visst kan det väll inte bli värre efter den första veckan? Gissa igen, natten till min första arbetsdag ligger jag på rummet och fryser, skakar, snorar och kan inte sova. Men här ska inte mesas! Klarar av min första transfer och välkomstmöte, trotts att rösten knappt höll, men i detta yrke kan man inte bli sjuk!

Nu mår jag äntligen bra igen och nu kan det bara bli bättre! Igår hade vi något som brudarna jag jobbar med kallar för MMX. Dvs ”Måndags tex mex” (Även förkortningen för malmös flygplats, aren’t the girls hillarious?). Vi käkade tacogratäng och jag var också tvungen att delta i en annan tradition, jag skulle berätta om hela mitt liv. Jag är själv väldigt öppen och gillar att berätta om mig själv, men att göra en recap av hela mittl iv har jag nog aldrig gjort förut…. Riktigt kul och tänkvärt även för min egen skull 🙂
Och nu har jag även fått reda på vart jag skall vara i sommar! Jag skall till Kroatien, mera exakt, Dubrovnik! Och de flesta vet att mitt mål som reseledare är att få köra rundresor. Gissa vad?! Jag ska få köra rundresor i sommar!!! Är sjuuuukt glad! Känns som en som en stor ära att cheferna tror så pass mycket på en att man faktiskt får göra rundresor! Otroligt exalterad över detta som ni säkert förstår utav alla utropstecken! Självklart vill jag bara komma dit och göra mitt bästa på rundresorna, men jag får ite glömma att jag är just nu på Lanzarote och ska först göra mitt bästa här.

 

Ha det bra gott folk, ta hand om varandra i dessa kalla tider!

 

 

Kategorier: Uncategorized | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.