En resa i Illyrien

Denna sommarsäsong kommer jag vara i Dubrovnik och bland annat köra våran rundresa: ”En resa i Illyrien”
Tänkte bara citera en sak jag skrev på facebook och lägga upp lite bilder från min rundresa i detta inlägg 🙂


När jag började utbilda mig till reseledare, hösten 2012, insåg jag att rundresor var mitt första stora mål, chansen att få visa människor unika platser man inte ser i vanliga fall, platser som för många har varit deras högsta dröm sedan många år tillbaka i tiden, som de inte har möjlighet att besöka på annat vis p.g.a. att de inte vågar, är gamla, ensamma, saknar tid att planera eller dylikt.
Förstå att vara människan som får folks drömmar att gå i uppfyllelse.

Jag började i april förra året jobba för Solresor och detta var mitt första stora steg mot detta mål.
I januari i år fick jag reda på att solresor har sådant förtroende för mig att de ska låta mig köra en rundresa i Balkan, genom 5 olika länder!
Blev så glad att jag inte kunde sluta le, fylldes av glädje och visste inte vart jag skulle ta vägen.
Men dagarna, veckorna och månaderna gick. Nervositeten växte. Hur i hela fridens namn skulle lilla jag klara av ett sånt här antagande? Jag insåg vilket enormt ansvar detta var och såklart vilken press jag hade på mig. Dålig sömn, ont i magen av nervositet och ångest var vardagsmat i många kommande dagar.

I onsdags skickade jag hem 19 rundresegäster från min allra första rundresa.

När gästerna tackar dig för en underbar resa, ditt otroliga engagemang, ditt profesionella sätt, bra guidning och person…. Den känslan säger jag bara….

Jag vet idag att sattsade på något jag verkligen ville, något jag tycker om och som jag faktiskt lyckades uppnå!

Jag vill utbringa ett stort TACK till ALLA männskor som gjort mig till den människa jag är idag, som stått vid min sida i vått och torrt eller på något vis har format mig till den person jag är idag samt det jag uppnått!

Vi har alla drömmar som vi kan uppnå, bara vi vill, kämpa på gott folk, kan jag, en kort, halvtokig, halvfinne göra det, då kan banne mig du!!

 

Kategorier: Uncategorized | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.